Uke med masse nye steder og opplevelser!! ^^

Ny uke – nye aktiviteter – nye steder – NY BLOGG

Da var nok en uke gått og da er det jo jammen meg påtide med en ny blogg fra oss kule ekstremsportelever! Denne uken er det Marte og Martin Large (mest Marte i grunn) som har ansvaret for ukens blogg!

Mandag:

Vi startet på mandag med lite vind, og derfor tok vi og hadde en dag på stranden. Marte (meg), Marianne og Susanne prøvde seg på SUP (StandUpPadling), Eivind ble med i kano en periode, mens resten av klassen spilte volleyball. Nils og Tor-Erik stakk avgårde med hotelleierene og fisket. Nils dro opp 11 fisk, mens Tor-Erik fikk … 0. Etter lunsj fortsatte vi med windsurfing, men til alle store skuffelse var den nix og nada vind. Vi prøvde oss, men følte det gikk mer bakover enn fremover. I stedet hadde vi dytte-hverandre-av-brettet-konkurranser, hvor-mange-kan-stå-på-brettet osv. Vi hadde mer teori av upwind og downwind igjen, før vi avsluttet windsurfing for dagen da vi allerede hadde ventet desperat på at vind skulle komme… Noe den ikke gjorde. På kveldstid la noen seg tidlig, andre leste i dykkerboka da vi starter med dykking på søndag (woop woop!!!) mens andre hadde en hard kamp i poker. Det tok visst ganske av!

Tirsdag:

Vi prøvde oss igjen på windsurfing, men neida, vinden liker oss ikke. Det ble nok en rolig dag på stranda, før vi dro inn til byen for handling. Vi tok tidenes rareste buss, det vil si at rutebussen her nede er en liten minibuss…! Vi tok lunsj i byen, alle sammen skulle gå i grupper å spise der de ville, men som vanlig, som den sammensveisa gjengen vi er endte vi opp med å spise på samme sted alle sammen <3 Vi handlet før vi tok minibussen tilbake, og denne gangen var vi klemt sammen i minibussen med masse tyrkere!! Kos! Tilbake på hotellet så tok noen å trente, noen lå på stranda for å lese i dykkerboka, men mens noen gjorde dette tok Tor-Erik, Nils, Olav, Roxi og Øyvind og spilte kortspill i 2,5 time. Og her skjedde noe mystisk. For når vi andre kom tilbake så gikk snakken deres i hva premien i pokerspill skulle være, solen som var på vei ned, en løshund som kom inn på hotellen som plutselig skulle være med på kortspillet (whaaaat??) om det blåste på stranda og om noen hadde prøvd windsurfing. Dette gjentok de igjen og igjen og igjen og igjen. Alle vi andre skjønte ikke helt hva som skjedde, da de rett og slett levde i sin egen verden. Da tok noen av oss jentene ansvar, tok over lærerjobben og fikk de ned på jorda og tilbake til denne verden. På kveldstid ble det bbq og god mat, før en gjeng dro ned til marinaen hvor vi fikk to nye klassekamerater, 2 løshunder som fulgte oss hele veien opp og ned. Mulig vi også gikk forbi en brann vi ikke la merke til, men lokalbefolkningen tok ansvar så brannbilen kom etter hvert ^^

Onsdag:

I dag var det endelig GOD VIND! Så vi tok en ekstra dag hvor vi fikk windsurfet ordentlig. Så dette fikk opp stemningen masse!! Flere fikk en bedre teknikk og vi prøvde oss lengre ut på vannet. Nå følte ikke Tor-Erik at han kunne sitte stille lengre, så han fikk prøve seg på brettet. Det startet med et fall, før han endelig kom seg litt ut på vannet, og nedover… og nedover, men flink var´n!Vi storkoste oss med masse vind og vi hadde en konkurranse på slutten! Vi hadde 4 heat, hvor vinnerne gikk videre. Stillingen ble:

1. Bendik 2. John Arne 3. Olav 4. Marte

Etter dette satte vi oss på bussen til et nytt sted, Selcuk. Hadde et stopp innom en STOOOR outlet (Vestby Outlet kan ikke måle seg, hvis noen vet hvor dette er) før vi kom frem og inn på hotellet med smååå men koslige rom. Vi spiste middag på takterrassen på hotellet, før noen dro til naboen – et tivoli, mens anre dro på barbershop og vannpipe. En del slet også med mygg- og loppebitt fra natten før, og vi fikk også høre Nils sin nattkamp kl 03.00 om natten med myggen. Det skal visstnok være en del most mygg i taket på det forrige hotellet. Til neste års elever, det var bare Nils vs. myggen.

Torsdag:

10728624_830364413682738_1060213717_n

Startet dagen med en tur til Ephesus. Et spennende og stor sted med masse kule ruiner og bordell (ikke i funsjon, sorry boys) Stedet var fullt av katter, og maaaasse boder på utsiden hvor folk prøvde å selge deg alt fra is, til rare statueter og (fake) Prada-vesker osv. Inne i Ephesus amfi så tok vi og holdt på Møre tradisjonen, vi sang “EDELT ER MENNESKE” for full hals til pensjonister, japansere og andre turisters store entusiasme. SÅ tok vi bussen videre Pamukkale. Like utenfor var vi på bomullslang (hyyyysssj). Så dro vi på spa for å pleie vår samvittighet (not) hvor vi hadde varmebad, gjørmebad (gjørmekrig), og fisker-spiser-din-døde-hud-på-føttene og noen prøvde massasje. Så kom vi oss på hotellet, hvor vi sjekket inn og dro og spiste.  Vi skulle spise hvor vi ville og det ble en DEL varierende resultater på maten… Noen røyket vannpipe, mens andre dro og badet i bassenget som vi hadde på hotellet! RÅKULT!!

10729113_830366200349226_1026682197_n10719543_830364367016076_1244392164_n

Fredag:

10723071_830366327015880_316762664_n10581420_830365650349281_430921003_n

Vi var oppe og så Hierapolis. Et oldtids sykehus, hvor de sykeste av de sykeste kom for å bli healet med varme kilder. Dette skjedde dessverre sjeldent, at de ble friske igjen, så på ut utsiden var det tidenes kirkeplass. Vi gikk vel kanskje 1 time gjennom kirkeplassen, bestående av store steingraver, med en spesiell type stein som renser liket for alt untagen bein på ca 27 dager, ganske kult! Vi fikk sett og vandret rundt på en del av gravene og sykehusene, før vi sakte, men sikkert vandret gjennom en type elv-basseng-bakke med “heal”ende vann. Om det hjalp veldig er vel ganske uvisst, men men!! Vi spiste lunsj før vi dro til Dalyan. Vi skulle egentlig ta en båt for å se på skilpadder, men på grunn av regn og dårlig vær så ble dette utsatt og vi tok heller en shoppingrunde. Vi spiste en middag på hotellet, før vi tok kvelden 🙂

Lørdag:

10726385_830366897015823_98959411_n

Vi startet dagen med båtturen vi skulle ha hatt dagen før. Vi så dessverre ikke noen skilpadder, eller noen så noen skilpadder som kom opp for å puste, men det var det. Vi dro til Fethiye hvor vi fikk oppleve skikkerlig varme, og her fikk noen prøve paraglidning!!! Det var helt utrolig! En fantastisk følelse som anbefales! En del av oss fikk gjort spinn og både styre, og Marte og Marianne fikk prøve wing-dump, og Marte gikk oppå skjermen til Marianne, kuuult!! 😀 På kvelden, så opplevde noen av gutta flere hendelser, tydeligvis kystvakt-gangstere, de kjørte karuseller og mye annet, jaja!

Søndag:

DCIM100GOPRO

På søndag startet vi med å besøke Saklikent Gorge. Vi vandret her i et stilig juv, hvor det, overraskende nok ble mer gjørmekrig! Etter dette dro vi til en fantastisk fin strand hvor vannet var klart og varmt, og vi hoppet fra klipper! Så dro vi videre til Kas! Spiste vi en lunsj-middag, med masse god mat før det var  rett på, vi skulle begynne med DYKKING! Vi gikk ned til PADI senteret hvor vi møte noen av instruktørene. Her startet vi å se instruksjonsfilmene før vi fikk dagens hjemmelekse, for på mandag skal vi starte med selve dykkingen! Dette gleder vi oss masse til!!!

Så da er det bare å si sayonara så lenge! Vi skal kose oss noen uker til i Tyrkia og satser på at alle står dykkerkurset!

Kozz og klemzzer fra Marte (som gjorde alt i denne bloggen) og Martin Large (som klarte å hente Macen og kablen, etter 10 min mas, applaus!)