Uke 4 og 5

Uke 4 var ikke som alle de andre ukene, fordi etter turen til Hemsedal ble vi sendt hjem på smitte på skolen. Da dro alle hjem og fikk tredje dose, slik at vi skulle slippe lang karantene. vi var hjemme i 10 dager og kom tilbake på skolen mandag den 24. januar. Ettersom at det var mye smitte samfunnet så tok skolen en vurdering på at det var best å bo klassevis ut året. Dette var for at man skulle slippe at hele skolen havnet i karantene, og at det da heller bare ble en klasse.

Mandag

Endelig var vi tilbake på skolen, selv om ikke alle kom samtidig rakk de fleste Tor-Erik sin overraskelse. Vi trodde at vi skulle få en rolig start, men Tor-Erik hadde andre planer. Vi skulle nemlig ut å løpe en mil, først ble det litt motstand men til slutt når man fullførte var det kun god stemning.

Onsdag

På tirsdag gikk turen til Hornindal skisenter hvor vi skulle ha skredlære. Da fikk vi testet skredutstyret vårt og lærte riktig graveteknikk for å grave ut noen som har blitt tatt av skred. Vi opplevde da at det å grave i snøen kan være ganske tungt og fikk sett nærmere på de ulike lagene i snøen.

Torsdag

På torsdagen var det ballspill på timeplanen, i regi Naod. Det gikk hardt for seg, men alle slapp unna med livet. I motsetning til tidligere fikk vi ingen alvorlige skader. Etter ballspill så var det som alle andre torsdager romvask.

Fredag

Fredagen gikk som vanlig hvor alle hadde valgfag. På kvelden bakte klassen kake og spilte politisk ukorrekt. Da var det god stemning og veldig god kake.

Uke 5

Mandag

Mandagen startet som normalt med valgfag fram til lunsj, men etter lunsj så var det planlegging av skitur til Strandafjellet. Det inkluderte blant annet det å kjøpe inn mat til de ulike hyttene som vi hadde blitt delt inn på. Det som var spesielt denne gangen var at vi skulle bo sammen med Friluftsliv Sunnmørsalpene.

Tirsdag

Dagen starter tidlig og vi drar fra skolen 08:40 og vi setter kursen mot Strandafjellet. vi ankommer i 10-11 tiden og da er det bare å få på seg skiene og komme seg i bakken. Vi fikk først en liten omvisning rundt i innlegget og området rundt før vi fikk kjøre for oss selv. Da var vi delt inn i mindre grupper og jobbet med skiteknikk. Det var ganske dårlig sikt, men pudderet nådde langt opp på låret. Siden vi var der når bakken åpnet fikk vi være de første til å kjøre i den helt uberørte snøen. Etter en lang dag med skikjøring dro vi til hyttene våre og lagde mat. For noen var farmen kjendis viktig andre bare slappet og ladet opp til en ny dag med skikjøring.

Onsdag

Onsdagen gjorde vi akkurat det samme som på tirsdagen, nemlig stod på ski. Heldigvis slapp vi den lange kjøreveien til bakken denne gangen. Når dagen var over, var vi veldig slitne, men også veldig fornøyde. Da gjenstod bare den lange veien hjem igjen til skolen.

Torsdag

Også på torsdagen var vi sammen med Sunnmørsalpene, da stod valget imellom klatring og skating. Dette var det vi gjorde fram til lunsj, og etter lunsj så var det romvask. Endelig var vi også i gang med Klubben, og til tross for at en av medlemmene på klubben testet positivt på corona dagen etter var det en vellykket kveld med mye moro og god stemning.

Fredag

Fredag var som alle andre dager bare valgfag hele dagen.

Lørdag

Vi hadde seminar med Fremtiden i våre hender hvor temaet var bærekraftig utvikling. Senere på kvelden var det tid for elevkveld og det var vår tur igjen til å arrangere. Da ble det pizza til middag og masse selskapsleker i peisestua. vi var kanskje bare halve skolen, men stemninga var på topp. Vi fikk testet sangstemmene i Grab the mic, allsidigheten til klassene ble også testet i xsport sin egen vri på den tradisjonelle stafetten, og vi fikk testet hvor godt vi egentlig kjenner hverandre.