Uke 4 og 5

Halla bloggen, i dag er det Johanne og Fridtjof som styrer showet. Vi skal ta dere med igjennom opplegget vårt i uke 4 og 5.

Uke 4

Kort oppsummering fra uka: Denne uken har vi drevet med litt utholdenhetstrening, med tur opp til gapahuken og hinderløype i skogen. Høydepunktet var en fin topptur til Blæja. Det var faktisk heeeelt sjukt å få på seg randoskia igjen og shredde puddertilpungen, eller hvertfall knærne, kanskje til og med ankelen. Usikkert. Men nais var det hvertfall. Ble fort et par 3-4 instainnlegg med caption powpow på xtreme gjengen foråsireånn.

Uke 5

Mandag besto som vanlig av valgfag, som i vårt tilfelle har bestått av intervalltrening og skating. Utover kvelden begynte vi planleggingen av surfe tur til stad, imens vi venter på snøen. Vi satte i gang å pakket brett og våtdrakt, så var vi i gang

Tirsdag Vi skippet morgensamling og kjørte avgårde til Hoddevika så fort som mulig. Vi kom fram til stad, der var det bare å hive på seg våtdrakten og komme seg ut i vannet. Det ble en lang og innholdsrik første økt, hvor folk fikk prøvd seg for første gang etter Bali surf. Til middag ble det Tor-Erik sin berømte rap mmmmmm!! Det ble fotoshoot på stranden, og skating langs den flotte stattveien. Senere på kvelden ble det bålkos på stranden med svidde pølser og s’mors. Der vi også ble litt ekstra godt kjent med hverandre, og søknader fra tidligere ble lest opp, veldig morsomt!

Onsdag startet dagen med klikka migrene og chilla ryggsmerter <33 mens de som var gira og klare for et nytt kjør galopperte ut på stranda og satt i gang runde 2. Forholdene var ikke like bra som i går, men det var likevel god partystemning i gruppa. Alle som var i vannet fikk jobbet med sitt, og fikk tilbake litt av den lengtede balifeelingen. Mens surfen gikk mot slutten mekka sykegruppa opp noe varm og digg tomatsuppe til de kalde surferne før vi måtte pakke tingene og reise hjem igjen. Vi fikk sagt hei til baliklassen før vi dro, som var klare for sin første surfeseish for uka. Vi dro slitne men happy tilbake hvor vi kunne se tilbake på et hyggelig par dager med god stemning og etterlengta surf.

Torsdag bestod av teori hvor vi lærte oss litt mer om hvordan vi kan planlegge aktive utenlandsturer selv, veeeeldig lærerikt. Vi fikk en budsjett og planla både sykkeltur til polen, klatretur til Hellas, surf til Portugal og ikke minst skitur til Østerrike. Kanskje dette blir turer for noen i framtiden. we hope so. Men som sagt dette var bare teori for nå. resten av torsdagen besto av romvask og chilling.

Fredagen besto igjen av valgfag som for oss var klikka ballspill, volleyball teknikk,og matlaging med haibiao, hvor det ble laget colakylling og dumplings. Der det fort ble første mann til mølla på smaks prøving. Resten av fredagskvelden gikk til kos og film i peisestua med hele gjengen.

Lørdag I dag hadde vi miljøseminar for 3. Gang, så begynner å bli relativt godt hjernevaska. Vi fikk besøk av en miljøspessialist, som motivert og prøvde å spre hennes budskap ,og lærdom gjennom spill og aktiviteter. Hun var veldig flink til å snakke som gjorde det interessant og spennende å høre på. Vi ble mer obs på hvor stor virkning vi alle har på miljøet og hvor viktig det er at alle gjør sin del for å skape en bedre og mer miljøbevisst fremtid. Etter seminaret begynte vi å gjøre oss klare til kinaklassens andre seminar, som i dag hadde temaet krim. Alle hadde kledd seg ut, noe var bra, noe var dårlig heheh. Vi fikk servert digg mat, siden haien hadde satt i stand masse cola chicken og lis, var kos. Vi ble deretter sendt opp til peisstova hvor kinaklassen hadde sat i gang et mysterium som alle ble delt inn i grupper for å løse. Morderen var ukjent, men etter hint og råd, knakk vi koden. Det var en vell gjennomført elevkveld nok en gang, så alle gossa seg! Enda en knall uke <3<3