Uke 18 – Årets sjukeste uke

Heiiiiaa bloggen!!<33

Den nest siste uka med gjengen har vært luftig ass!🔥🪂🔥

Vi kickstartet mandagen med Bali-klassen sitt Lofoten-seminar. Her fikk vi blant annet smake på tørrfisk og bacalao, namm🥴💩 Vi fikk også minikurs innen surfing, hogging av ved og diverse. Resten av dagen ble brukt til å pakke til en episk blåtur. Vi visste ingenting utenom at vi skulle reise i turtøy og pakke sekk for å være på dagstur.

På tirsdag satte vi oss i bussen og ga bånn gass mot en ukjent destinasjon. Det var god S, og alle i klassen var spente på hvor vi skulle. Gikk reisen til Voss, Sogndal eller Førde? Tor-Erik storkoste seg i rundkjøringene, og tok flere runder for å gjøre oss ekstra forvirret. Han er en liten luring😏 Til slutt stoppet vi i Flåm. Vi tok Flåmsbanen opp til Vatnahalsen og dro ned til Kårdalen med Flåm Zipline. Dette er den lengste ziplinen i norden, hele 1381 meter lang! Fra Kårdalen syklet vi ned Rallarvegen og tilbake til Flåm. Etter dette gikk turen videre til en ny ukjent destinasjon, og vi endte opp med å sove i Myrkdalen. Der ble vi fordelt i fire leiligheter. Vi fant fort roen og ladet opp til en ny spennende dag. Dette var bare starten på en av våre beste turer🤩🤫✨

På onsdag dro vi først på en liten fjelltur hvor vi hadde nydelig utsikt over Voss. Deretter gikk vi ned og tok bussen videre til Voss Vind. Der fikk alle prøve vindtunnelen 4 ganger i perioder på 1 og et halvt minutt. Det var en helt ny opplevelse for alle, og som alle likte. Videre kjøpte vi inn grillmat og dro til ekstremsport festivalen sin dødse spot, hvor det ble sent mye syke triks.

Etter en heftig dag på onsdag hadde ingen noen forventning til torsdag. Vi fikk bare beskjed om å pakke for å dra hjem, og at vi skulle ha et lite stopp på veien, men da vi satte oss i bussen fikk vi beskjed om å dekke for synet. Vi kom fram, tok av oss maska og så at vi skulle hoppe i fallskjerm. Det var vill stemning i gruppa og flere kunne nesten ikke vente. Det endte med at alle hoppa og alle landet. Det var en unik opplevelse som vil huskes som det villeste vi har gjort i år!

Fredag gikk turen til Geiranger. Hele skolen tok ferje fra Hellesylt til Geiranger city. Vi fikk sett De Syv Søstre uten vann. Det var idyllisk:) Etter dette tok vi en swipe innom Norsk Fjordsenter, før vi gikk vi opp til Vesterås Fjellgard. Der ble vi møtt av både lamaer, geiter og sau. Ferdig da.

På lørdag fikk vi igjen vist hvor overlegen ekstremsportklassen var. I fotballturneringen knuste vi absolutt alle. Det ble selvsagt premie til vinneren😇😇 Den smakte godt. Andreplass er ikke så verst det heller da, Bali. Det er ikke det at vi er bedre enn dere, men at dere er veldig mye dårligere enn oss (tihii).

Søndag var det seminardag med FIT-klassen. De fortalte om sin sjuke studietur til Svalbard. Alt i alt har det vært en fette nais uke, med kanskje årets beste opplevelser hittil.