Uke 17

Skolen har endelig startet igjen etter en slæk påskeferie! Tor Erik og Eirik hadde planlagt en tur opp til Hornindal sammen med peruklassen. Så hele onsdagen gikk til å organisere både skiutstyr i henger og sovepose/liggeunderlag i sekk.  Etter en 40 minutters tur i bussen var vi endelig fremme. Så sier Tor Erik og Eirik at det tar ca 30 min å gå til campen fra veien. Vi begynner å gå så tar det ikke lang tid før vi skjønner at her e det myr og vått. Men vi alle gikk videre med sekk både på ryggen og magen. Vi var fremme og noen dro med engang på en topptur nær campen, til…..

Natten kom, det samme gjorde bæsjen. Så her var både assistentene og lærerne med på å lage en deilig ute dass i myra. Da det var gjort kunne man velge mellom å sove ute, under åpen himmel eller inne i et svenske-telt.

Vi alle våknet kalde og glade, men uskikker på valge om bekledning, shorts eller bukse. 23 grader ble det senere også! Vi delte klassene i to grupper. Skruven og Lianibba var toppene vi kunne velge mellom. På kvelden klaska vi sammen taco med bønner på primus. Det var nyyyydelig.

Var du heldig denne kvelden også, gikk du gjerne en tur på den fine utedassen i myra. :)) Natten kom og denne natten regnet det masse. Så denne natte var svenske-teltet nesten fullt.

Dagen etter våknet vi med heftig harde og støle lår og bein. Men dette gikk fint og glemte eet fort når vi fikk i oss havregrøt og eggerøre. Alle var flinke til å pakke sammen både telt og gjøre det pent etter oss i naturen før vi kjørte tilbake til skolen igjen.

Ekstremsportklassen legger ikke skjul på at det var en stor fordel å være på tur med Peru-klassen. De hjalp oss med organisering, oppsett av prius ++

Vi hadde en kjempe fin tur med dere, peru❤️

Lørdagen gikk til seminar om pop-musikk. Vi lærte og hørte på tidligere popmusikk. På slutten av seminaret sang vi også en god del fine eldre pop-låter. På denne dagen var det opp til 24 grader i Ørsta. Og resten av dagen gikk til å nyte dagen ute.