Uke 11 – Surfing og skitur i tåka

Hei bloggen!

Mandagen begynte med at gjengen kastet seg ut i bølgene på Stad for å surfe. Her var det gode bølger, og mange fikk tatt sine første gode green waves. Innimellom surfeøktene var det også noen som fikk lagt inn tid til et nakenbad eller to. Halla Hedmarktoppen! Det ble også en tur til Vestkapp der vi skulle se på solnedgangen. Det som møtte oss var tåke, iskald vind og null sikt. Heldigvis er vi dødsgode på photoshop så solnedgang ble det likevel. Dagen ble avsluttet med digg taco med, you guessed it, guacamole<3333 Hvis Tor-Erik spør var det salg på avokado..

Surfebonanzaen fortsatte på tirsdag, før vi etterhvert vendte snutene hjem igjen til Ørsta. Da vi kom tilbake igjen var det klippfisk til middag, men heldigvis for oss var det salg på pizza på bunnpris, du kjenner greia. Etter noen supre dager på Stad lå gjengen strødd som slakta gris. Sjuukt bra surf og sjuuk bra gjeng. Takk<3

Siden vi dro til Stad på søndag, var onsdagen en fridag der man kunne gjøre hva man ville. Noen dro til Strandafjellet for å stå på ski, andre dro på topptur mens noen valgte å slappe av og bruke dagen til å lade batteriene.

På torsdag var vi så heldige at selveste Bjørnar ble med oss på skitur. Turen gikk til Veirahaldet (1206 moh), og heldige som vi var begynte turen med bratte 400 høydemeter med skiheis. Digg. Deretter labbet vi oss opp gjennom tåken, til vi til slutt var på toppen. Tåken lå tett, og det var ikke lett å vite hva som var opp eller ned når vi kjørte ned. Likevel fikk vi en utrolig kul nedkjøring på baksiden av Veirahaldet. Vi endte opp i stua til vaktmester Kjetil der vi fikk servert kakao, vafler og sjokolade. Alt i alt en veldig bra dag. PS. Vi kommer gjerne innom på afterski flere ganger Kjetil;)

Fredagen blir som kjent brukt på valgfag, som for eksempel skitur, matlaging, strikking, knutekunst og ballspill. Det ble en rolig dag for de fleste, og for mange hadde man muligheten til å gjøre litt hva man ville denne dagen. På kvelden dro klassen ut på hengekøye-tur i skogen for å feire bursdagen til Louis. Vi koste oss med pølser, bål og musikk, og hadde en superduper kveld.

Lørdag = seminar. Denne lørdagen var det seminar med Optimal helse, som snakket om idrettsskader og hvordan forebygge dette. Et veldig interessant seminar som mange lærte mye av! På kvelden hadde animasjonsklassen elevkveld, med diiigge fajitas til middag, påskequiz, eggjakt og filmkveld med kake. En sykt bra elevkveld!!

Søndagen ble tilbragt på skolen for de fleste. Mange sov ekstra lenge og brukte dagen på å chille på skolen. En liten gjeng dro på topptur til Melshornet, og fikk en luftig nedkjøring. 2000 gnar-points lets go. “Har du prøvd å ploge? Det er sykt luftig i tissen”

Og med det sier vi over og ut! Snakkes neste uke:D