Første uken på Bali #fettass

Hallaien!

Vi har ankom Bali på tirsdag etter en 17 timers lang flytur. Med høye forventninger og forventningene er blitt levd opp til. Sett deg ned i godstolen og finn noe digg for vi har mye å fortelle.

Dag 1: Vi ankom villaen tirsdag kveld 16.10 og ble servert rykende fersk pizza, det var diiiigg. Vi prøvde ut bassenget med poolparty. Etter det ville poolpartiet hoppet vi til køys.

Dag 2: Etter flyturen og festen dagen før, var det opp klokken 07:00 (yes, vi fikk sove lenge!). Vi gjorde oss kjent med området, før frokost tok vi oss et morgenbad nede på stranden. Til lunsj hadde vi vår favorittmat, Nasi Goreng/ Mie Goreng. Deretter dro vi til et tempel og lekte med aper og så på tradisjonell balinesisk dans, dette likte Tor-Erik godt (teningkast: sterk2).

Dag 3: Vi spiste frokost 05:00 og gjorde oss klar for sykling. Turen gikk gjennom risåkre og store deler av øyen. Vi fikk smake på kakaobønner og mye frukt vi ikke husker navnet på, men de var kule. Vi har også noen ekstreminger som ville utfordre smaksløkene sine og spiste chilli, det gikk som forventet- den var sterk for våres norske hvite tunger. Vi møtte noen lokale balinesere som var midt i innhøstingen av korn, dette fikk vi også prøve. Vi trillet videre gjennom Balis vakre veier. Turen ble avsluttet med et bad, det var digg.

Dag 4: Etter frokost kjente vi våre indre krefter på yoga, det var hardt, men digg. Etter en digg time med yoga hoppet vi i bilene og suste avgårde til Kuta. Her fikk vi opplæring i surfing og finne vår indre surfe babe. Samtlige syntes surfing var gøy og vi gleder oss til å surfe på mandag( i morgen). Til lunsj ble det igjen servert vår favoritt, Nasi Goreng og Mie Goreng. Etter lunsj utforsket vi Kuta, noen valgte å ligge på stranden, og andre shoppet. Vi hadde valget mellom et kjøpesenter og et lokalt marked. På kjøpesenteret fant Erika og Vilde seg noen fine kill buljo gensere, trodde de. Det var altså kill bill, ikke buljo (hehe, for noen tullinger). På markedet ble det innkjøp av matchende jallashorter, jallasharonger og is. Tilbake på stranden ble Håkon og William grådig populær blant de lokale damene. De fikk pedikyr, fletter og tatoveringer og var nesten ugjenkjennelig når de kom tuslende tilbake på villaen. Etter shoppingen og make-overen besøkte vi Martin sitt treninganlegg hvor vi hadde volleyballkamper og fotballkamper.

Dag 5: Dagens første stopp var et supernais fossefall, her ble det litt badings og MANGE inspobilder. Etter fotoshooten zip-linet vi til raftingen. Vi måtte både padle og holde oss fast for harde livet. Den ene båten tippet over og fikk 3 mann over bord, det ble en liten redningsaksjon men dgb og med alle mann oppi båten igjen, raftet vi videre. Etter den 3 timers lange raftingen spiste vi lunsj og fikk fri i noen timer. Senere på kvelden tok vi på oss finstasen og  spiste middag på stranden.

Dag 6: Ny dag, ny dritnice strand. Denne gangen med aper, flaggermus, et tempel og nice surfegutter (eller hva Hanna?). Etter litt monkibusiniess, dro vi videre til bæsjekaffe. Det har seg visst sånn at om man får en desmerkatt til å drite ut kaffebønner, blir kaffen dritdyr. Denne fikk vi smake og det var digg (og litt rart). Etter kaffebesøket bestemte vi oss for å få litt fart på sakene, vi kastet oss derfor ut i luften og paraglidet. Dette falt litt mer i smak enn bæsjekaffen. Etter paraglidingen hadde vi litt fritid, som ble brukt på stranden.